Minggu, 31 Oktober 2010

typollusion

FEEL & GREEN
(adobe illustrator. with shape tool: square.)

"the seas are where you can know how to live.
and the trees are where you can staying live."
 

HARI NARSIS SEDUNIA



 poni baruuuuuu.
mesti nunduk total biar pendeknya keliatan nyampe sealis.
aslinya kalau pose tampak lurus ke depan sependek 3cm.
ooooh muka udah kayak kodok aja ya kan tapi tetep sok kece depan kamera.
*nyunyu*

Sabtu, 23 Oktober 2010

18+

SELAMAT ULANG TAHUN UNTUK SAYA!!!
SEMOGA SAYA AWET MUDA DI USIA 20+ INI...
nothing special but please check out the video from SM*SH yang I HEART YOU (search on youtube, SM*SH-I HEART YOU)
saya nggak tau itu maksudnya mo bikin boyband atau bikin lawakan.. tapi yang jelas seperti kata salah satu teman saya bilang, BERSYUKURLAH!!! KARENA ERA MUSIK MELAYU DI INDONESIA PERTANDA AKAN BERAKHIR DENGAN MUNCULNYA SM*SH.
seandainya yang kayak gini beredar sebanyak musik melayu cengeng belakangan, saya nggak ngerti harus mengiaskan pake kata-kata apa.
TERIMA KASIH BANYAK!!!!
SAYA SENANG SEKALI USIA SAYA SUDAH MASUK USIA SANGAT LEGAL UNTUK NONTON FILM BIRU ATAU FILM ORANG DEWASA!!!!

Rabu, 20 Oktober 2010

tembang lawas

"DU DI DU DI DAM DAM DU DI DU DI DAMMMM.. DU DI DUDI DAM DAM DU DI DU DIDAM..."


sekilas sedikit. waktu itu, saya dan teman-teman hadir pada pasar seni itb - bandung. temanya katanya yang terlupakan. jadi yang terfikirkan adalah yang terlupakan - jaman kanak-kanak. jadi anak-anak semua pada kesana pada pake baju SD, standnya juga isinya uler tangga sama karya2 yang berbau dengan masa lawas dulu.

yang mana jaman kanak-kanak sekarang udah semakin maju. nggak ada lagi yang namanya tembang2 lawas bocah2 lugu... mainan2 sederhana.... dan lain-lain.
kayak waktu kemaren saya dan pacar ke roxy, ketemu anak kecil ngerengek nyeret ibunya minta beli handphone. kayaknya seumuran masih kelas 3 SD gitu sih.. kasihan. untung jaman ngikutin orang2 yang lahir di taun '89... jadi pergerakannya pas. pubernya pas.
sekarang... ampe masuk sekolah negeri dianjurkan untuk tes keperawanan.. segitu khawatirnya sama kemajuan puberisasi nyeeeeeeeet. ih kasihan banget bocah2 jaman sekarang yang nggak dapet nikmatin masa dulu :P
(keponakan2 saya yang masih SD di Gorontalo udah pada hobi cabut ke warnet. main CS ama buka fesbuk) terus sampai si adek faforit saya bernama chika udah afal sama lagu Cinta Fitri loh katanya -________-

 

 pictures documents by

Jumat, 15 Oktober 2010

kejam.
rasanya ingin kuliah seumur hidup saja.

Sabtu, 02 Oktober 2010

issues

 

i wish that someday, all of the satellites are died. so we can catch-up in a reality, meet a new people in a real conversation, and also making life much worthly without television or any of digital media communication shits.

 

To sitting in a living room like our grandmother did. waiting for the guy who will sends a letter from grandfather. and when the post-man arrived. your grandmother smiling to post-man and says, "FINALLY!!! What took you so long! i've been waiting for a long time to get my letter from my other 'Lord.'!! "... and the post-man smiling with your grandmother with givin her the letter.

or in a car. bus. or another transports. when we're enjoy the sound which sounds from your CD player or MP3. or just sit and have a conversation with a new people in a bus. or just enjoy the ride with your friends without sound of "PING!" which makes you little busy to staring at your mobile phone without needs to care who is talking and joking beside you.

To get a ride with your bike. to read a much of books. learn to cook. and just to making life much probably worthly without think to update your foursquare or without thinking to watch your favourite show on TV.

it's very long time for me to write on diary. i mean, i never ever think to make a new journals or diary because i probably spend my times a lot in one kind of shits. blogging is such as my diary. which not in a very privacy way (like others diary before) because people can read it without needs a key to open the 'gates'.

 

hm.

 

the digital or technology in a media communication way are making modern people like us becoming lazy in 'a reality way'. and we're probably enjoy it, right? and yes honestly, i do. and this is becoming such a boring stuffs.

but remember the issues about the solar storm which will happens on early 2013. it says that it probably breaks all of the satellites. and to imagine about the 2013, wow... how do the people live without mobile networks and internet on 2013? i mean look at us righ now, in this 2010, we're usually never leave them for 2 days and EVEN ONLY a half of day! Ironic.

Jumat, 01 Oktober 2010

LEGS!!!!!!

 
my favourite sister, Freja Beha.




 i wish i could get taller like her.
fucking wish.



and oh, look at her legs, her arms, her face
(not including the boobs, i even don't see any boobs. did you see?).
looked like too skinny. and thanks, because that skinny thing is almost like mine.
(bersyukur saya tidak bisa gendut tapi alhamdulillah masih dengan boobs dan butts yang proposional ahhahahaha)
and for her skinny legs. the legs looked like mine ya nggak?!!!!
"a very thin legs," just like my friends always said.
okay oh come on, even only her legs please! i know i'm not really tall but just... just don't ignore.
i hate the ignorance shits.
(ah coba saya tinggian dikiiiiiiiiiit lagi.. sedikit lagi saja ya Allah. siapa aja kasi tau saya gimana caranya tinggi. padahal kalo dikosan saya lebih sering minum susu bonetto malah daripada minum air mineral!!!!)